3.21 Să adopți semnele exterioare ale unui Vaișnava
Vaisnava-cihna-dharanam
Adoptarea semnelor exterioare ale unui Vaisnava
Să porți un colier din trei șiruri de bobițe de tulasi în jurul gâtului,
Să-ți împodobești corpul în 12 locuri cu tilak și așa mai departe
Se numește vaisnava-cihna-dharana, adoptarea semnelor exterioare ale unui Vaisnava.
Un sadhaka (practicant) desigur trebuie să adopte aceste semne exterioare Vaisnava.
Instrucțiunea de a purta trei șiruri de bobițe de tulasi în jurul gâtului a fost dată în Hari-bhakti-vilasa. Fără a purta lânțișorul de tulasi (tulasi-mala), toate praciticile spirituale, ca venerarea zeităților – bhagavad-arcana și meditația spirituală - bhagavad-upasana nu vor da rezultate.
Scrierile spirituale prescriu lănțișoare din semințe de lotus, bobițe rudrakșa, bobițe din lemn myrobalan din lemn de tulasi, etc.
Pentru vaișnavi, purtarea de tulasi-mala este cea mai bună.
Tulasi este în mod desăvârșit pură și foarte dragă lui Bhagavan.
De aceea purtând tulasi-mala corpul, mintea și cuvintele devin pure și înclinație pentru bhakti începe să se manifeste sponatan.,
Lucrările spirituale prescriu două tipuri de tilaka:
- urdhvapund, vertical, purtat pe frunte de Vaisnavi, și
- tri-pundra, trei linii orizontale purtate pe frunte de Șivaiți și mayavadi.
Vaisnavii și brahmanii ce venerează pe Domnul Suprem trebuie să poarte
urdhva-pundra tilak. Urdhva-pundra tilak mai este cunoscut și ca
templul Domnului Hari, pentru că Șri Bhagavan locuiește acolo. Numai după ce ai aplicat
urdhva-pundra tilaka pe cele douăsprezece părți ale corpului te poți dedica activităților zilnice spirituale ca venerarea zeităților și celelalte servicii.
Conform cu Padma Purana un vaișnav nici nu trebuie să se uite la o ființă care este lipsită de
urdhva-pundra tilaka. Corpul unei astfel de persoane este comparat cu un crematoriu.
Scrierile spirituale prescriu purtarea de urdhva-pundra tilak făcut din gopi-candana, un tip de lut gălbui produs în Dvaraka, sau din praful din Șri Vrindavana, Radha-kunda, sau din locul unde crește tulasi.
Purtând tilak toate faptele pioase executate vor produce rezultate indestructibile.
Doar prin acest lucru simplu Bhagavan devine mulțumit și dăruiește bhagavad-bhakti.
Hari-bhakti-vilasa (4.232–3), citează din Garuda Purana:
yo mrittikam dvaravati-samudbhavam
kare samadaya lalata-pattake
karoti nityam tv atha cordhva-pundram
kriya-phalam koti-gunam sada bhavet
kriya-vihinam yadi mantra-hinam
shraddha-vihinam yadi kala-varjitam
kritva lalate yadi gopi-candanam
prapnoti tat-karma-phalam sadaksayam
Cei ce iau gopi-ceandana produs în Dvaraka și îl aplică pe frunțile lor zilnic ca
urdhva-pundra tilak vor avea rezultatele tuturor activităților lor multiplicate de milioane de ori
Chiar dacă astfel de activități nu sunt executate conform conform riturilor cerute, fără incantarea mantrelor,
fără încredere, sau în momente interzise, ele produc rezultate indestructibile doar prin purtarea de gopi-ceandana pe frunte.
Conform tradiției Gaudiya Vaishnava, gopi-ceandan, sau lutul sacru din Dvaraka, este aplicat pe corp în douăsprezece locuri în timp ce se recită mantre către Domnul Transcendental. Acest proces purifică corpul, desemnându-l ca un templu al Domnului Transcendental. În afară de purificare, tilakul oferă de asemenea purtătorului, protecția de
- fantome,
- influențe rele,
- vise rele,
- accidente și multe alte lucruri.
Tilakul păstrează mintea calmă și ne permite să ne amintim în permanență de Domnul Krișna.
Tilakul (Semnul) Vaișnava se aplică prin rostirea respectoasă a mantrelor
corespunzătoare locului de punere a semnului școlii spirituale căreia îi aparții,
în momentul aplicării în acel loc
lalāṭe keśavaṁ dhyāyen - pe frunte de Keśava să-ți amintești
nārāyaṇam athodare - de Nārāyaṇ pe burtă
vakṣaḥ sthale mādhavaṁ - pe piept se află Mādhava
govindaṁ kaṇṭha-kūpake - Govinda în a gâtului cavitate
viṣṇuṁ ca dakṣiṇe kukṣau - Viṣṇu în partea dreaptă a abdomenului
bāhau ca madhusūdanam - pe brațul (drept) Madhusūdan
trivikramaṁ kandhare tu - iar Trivrikramam pe umărul (drept)
vāmanaṁ vāma-pārśvake - Vāman în partea stângă pe coaste (abdomen)
śrīdharaṁ vāma-bāhau tu - iar Śrīdhar în partea stângă pe braț
hṛṣékeśaṁ ca kandhare - iar Hṛṣékeś pe umărul (stâng)
pṛṣṭhe tu padmanābhaṁ ca - iar pe spate (pe coloană) Padmanābha
kaṭyāṁ dāmodaraṁ nyaset - în zona taliei (pe coloană) Dāmodar se picteză
tat prakṣālana-toyaṁ tu - și astfel se purifică cu apă
vāsudevāya mūrdhani - Vāsudev pe cap
Tilakul se poate aplica și prin rostirea respectoasă a numelor Domnului Transcedental ca în poza de mai jos