Dovezi timpurii ale originii post-mozaice a Pentateuhului: anacronisme 2

Secole după descoperirile lui Isaac ibn Jaschusch, savanții biblici au completat anacronismele din Geneza 36, ​​subliniind alte câteva anacronisme din narațiunile pentateuhului, cum ar fi: 

menționarea filistenilor pe vremea patriarhilor (Gen. 26), care,
după cum știm din înregistrările istorice arheologice și extra-biblice,
nu ocupaseră pământul înainte de secolul al XII-lea î.numărătorii. cr.

Prin urmare menționarea lor în timpul lui Avraam este un anacronism și cel mai probabil reprezintă lumea geopolitică din secolele X și IX  î.numărătorii. Cr. când filistenii au jucat un rol important în politica israeliană. Un alt anacronism frecvent menționat în Geneza îl reprezintă referirile la cămilele domesticite (de exemplu, Gen 24).
Cămilele nu au fost domesticite mult mai târziu și, prin urmare, reflectă realitatea istorică a unei perioade ulterioare a autorului. 

Într-adevăr, mențiunea din povestea lui Iosif a caravanei de cămile care transporta „gumă, balsam și smirnă” (Gen 37.25) evidențiază produsele care au făcut parte din comerțul arab care a început să înflorească în secolele VIII și VII .
 Autorul acestui pasaj trebuie să fi trăit în secolele VIII sau VII î.Hr. și a transferat caracteristicile lumii sale geopolitice narațiunilor pe care le-a scris. 

Sursa Early evidence of post-Mosaic authorship: anachronisms