Originile post-exil ale poveștilor despre Avraam, Iacob și Grădina Edenului

La mijlocul secolului al XIX-lea, Hermann Hupfeld a confirmat și el observațiile lui Wilhelm de Wette, scriind că
nici unul dintre "profeții" de dinaintea exilului babilonian nu cunoștea
   - codul juridic și ritual care ar fi fost introdus de "Moise"
   - și mult mai mult, ei nu cunoșteau de asemenea poveștile despre patriarhi
   - și Grădina Edenului,
pentru că astfel de detalii sunt absente din textele preexilice.

Cu alte cuvinte, menționarea poveștilor despre Avraam, Iacov și despre Grădina Edenului
apar din nou în afara Pentateuhului doar în texte care au fost scrise abia după exil!

Acest lucru înseamnă că aceste paragrafe din Pentateuh își au sursa tot în perioada exilului.
Astfel, se pare că nu numai că ritualul și sistemul juridic atribuit lui "Moise",
așa cum este prezentat în Levitic, Deuteronom și în părți din Exod,
- sunt fabulații post-exilice,
- dar că și poveștile despre

 

patriarhii (Avraam, Iacob...) și Grădina Edenului, atât de centrale în Cartea Genezei,
sunt făcute tot în vremurile exilului!


Sursa: The Documentary Hypothesis: How Scholars Discovered J, E, D, and P (3)