Svayam Vilas și Svamșa rupa

1.14

yad rūpaḿ tad abhedena
svarūpeṇa virājate
akṛty-ādibhir anya dṛk
sa tad ekātma-rūpakaḥ
sa vilāsaḥ svāḿśa iti
dhatte bheda-dvayaḿ punaḥ 


Svayam-rupa nu este diferită de forma primordială a Domnului.
Tad-ekatma-rupa reprezintă formele Domnului care au caracteristici diferite de forma Sa originală.
Există două tipuri de tadekatma-rupa: 1. vilas-rupa şi 2. Svamşa-rupa.

Această formă a lui (Krișna) nu este diferită de propria Sa formă - yad rūpaḿ tad abhedena svarūpeṇa
(când) este manifestată incomplet, e privită ca o alta - akriti virajate dṛk anya adibhih
și aceasta este o formă care este una în suflet (cu cea originară) - sa tad rūpakaḥ ekātma
care din nou este manifestată în două feluri – sa punaḥ bheda-dvayaḿ dhatte
și anume Cele ale Jocului - Vilas și cele ale propriului corp – Svamșa – iti vilāsaḥ svāḿśa 
1.15-16

svarūpam anyākāraḿ yat
tasya bhāti vilāsataḥ
prāyenātma samaḿ śaktyā
sa vilāso nigadyate

paramavyoma-nāthas tu
govindasya yathā smṛtaḥ
paramavyoma-nāthasya
vāsudevas ca yādṛśaḥ 

Vilas-rupa sunt acele forme care au aproape aceeaşi putere cu cea a formei originale,
şi pe care Domnul le manifestă prin puterea Sa de neconceput.
În acest fel Domnul Govinda (Krişna) se manifestă ca Domnul Narayan,
maestrul Cerului Spiritual, Iar Domnul Vasudev este o expansiune a Domnului Narayan.

Când propria Sa formă apare cu alte calități - svarūpam tasya anya akāraḿ bhāti
aceasta este o formă ce depinde de jocul abordat – yat vilāsataḥ
Ea are aproape aceeași carismă sufletească - prāyena samaḿ śaktyā ātma
și este numită Vilas - sa nigadyate vilāso

În felul acesta îți aduci aminte de Govinda, Domnul (originar) al lumii spirituale – yathā smṛtaḥ govindasya nāthasya paramavyoma
ca Domnul lumii spiritualeVasudev – yādṛśaḥ nāthasya paramavyoma vāsudevas 
1.17

tādṛśo nyūna-śaktiḿ yo
vyanakti svāḿśa īritaḥ
sańkarṣaṇādir matsyādir
yathā tat-tat-svadhāmasu  

Svamşa-rupa au mai puţină putere decât formele Vilas. Ele sunt expansiuni ale formelor Vilas. Formele conduse de Domnul Sankarşan şi cele conduse de Domnul Matsya, care sunt manifestate cu propria lor lume spirituală, sunt exemple ale acestor forme.

Astfel (din formele Vilas) sunt manifestate formele numite Svamșa– tādṛśo svāḿśa īritaḥ vyanakti
Care au mai puțină putere - yo nyūna śaktiḿ
Forme care încep cu Domnul Sankarșan – sańkarṣaṇa ādir
(și) forme care încep cu Domnul Matsya– matsya ādir
Astfel sunt (manifestate) și propriile lor lăcașuri spiritule - yathā tat-tat-sva-dhamasu