Iacov (James) Epistola
Argumente împotriva autorului „Epistolei lui Iacov (James)“ „fratele“ lui Isus
1. Mulți savanți contemporani consideră „James“ o scriere târzie și pseudepigrafică:
a. Dale C. Allison 2013
b. Bart D. Ehrman 2013
c. David Nienhuis 2007
2. Nu există nici o referire explicită la scrisoarea lui Iacov (James) în primele două secole
a. "Nici o cunoaștere clară a [scrisorii lui Iacov] în primele timpuri" (Allison 2013, 13)
b. Primele referințe incontestabile sunt în Origen (cca. 200 ani după Numărătoarea Creștină)
c. Eusebius: "Nu mulți dintre cei din vechime îl menționează pe Iacov" (Istoria Bisericii, 2.23.25)
d. Iacov (James) "a încercat să intre în canon" (Allison 2013, 18); absent din Muratoriul canonic
e. Ușor de explicat de ce Iacov (James) a fost un pseudonim și a fost compus după moartea lui James
3. Autenticitatea / Canonicitatea scrisorii lui Iacov (James) contestată din cele mai vechi timpuri
a. Eusebius: "unii văd cum este falsificat" (Istoria Bisericii 2.23.25)
b. Jerome: unii cred că sunt compuse de "altcineva sub numele lui" (2)
c. Origen: "așa-numita scrisoare a lui Iacov" (în Ioan 19:23)
4. Iacov (fratele uterin) al lui Isus nu putea să scrie greacă (Allison 2013 19)
a. Scrisoarea lui James: folosește cuvinte elevate grecești
b. Fratele lui Isus: dintr-o familie săracă din Galileea;
c. Iosif (tatăl) un "dulgher" (Mat. 13:55); au oferit turturele (Luca 2: 22-24, Lev 12: 1-8)
d. Vorbire aramaică: "țăranul vorbitor de aramaică din Galileea"
e. Analfabeți: "care aproape că nu au învățat niciodată să citească" (Ehrman, Forged, 198)