Iacov (James) Epistola

Argumente împotriva autorului „Epistolei lui Iacov (James)“ „fratele“ lui Isus

1. Mulți savanți contemporani consideră „James“  o scriere târzie și pseudepigrafică:
    a. Dale C. Allison 2013
    b. Bart D. Ehrman 2013
    c. David Nienhuis 2007

2. Nu există nici o referire explicită la scrisoarea lui Iacov (James) în primele două secole
    a. "Nici o cunoaștere clară a [scrisorii lui Iacov] în primele timpuri" (Allison 2013, 13)
    b. Primele referințe incontestabile sunt în Origen (cca. 200 ani după Numărătoarea Creștină)
    c. Eusebius: "Nu mulți dintre cei din vechime îl menționează pe Iacov" (Istoria Bisericii, 2.23.25)
    d. Iacov (James) "a încercat să intre în canon" (Allison 2013, 18); absent din Muratoriul canonic
    e. Ușor de explicat de ce Iacov (James) a fost un pseudonim și a fost compus după moartea lui James

3. Autenticitatea / Canonicitatea scrisorii lui Iacov (James) contestată din cele mai vechi timpuri
   a. Eusebius: "unii văd cum este falsificat" (Istoria Bisericii 2.23.25)
   b. Jerome: unii cred că sunt compuse de "altcineva sub numele lui" (2)
   c. Origen: "așa-numita scrisoare a lui Iacov" (în Ioan 19:23)

4. Iacov (fratele uterin) al lui Isus nu putea să scrie greacă (Allison 2013 19)
    a. Scrisoarea lui James: folosește cuvinte elevate grecești
    b. Fratele lui Isus: dintr-o familie săracă din Galileea;
    c. Iosif (tatăl) un "dulgher" (Mat. 13:55); au oferit turturele (Luca 2: 22-24, Lev 12: 1-8)
    d. Vorbire aramaică: "țăranul vorbitor de aramaică din Galileea"
    e. Analfabeți: "care aproape că nu au învățat niciodată să citească" (Ehrman, Forged, 198)