Raganuga bhakti - urmarea spiritului locuitorilor din Vrindavan
Transcendența
Transcendența
este ceea ce se află dincolo de lumea materială.
Această afirmație se bazează pe unul dintre principiile de bază ale Fizicii - Cauzalitatea, care afirmă că tot ceea ce există, trebuie să aibă un motiv, o sursă, "cauză";
nu există nici un "hocus-pocus" "un miracol" prin care din nimic apare... ceva ...;
Astfel, universul ar trebui să aibă o cauză.
Este această sursă primară în univers?
Nu, deoarece această primă sursă, conform principiului cauzalității lumii materiale,
ar trebui să aibă și ea o altă sursă,
- pentru că se află în universul care ascultă de Principiul Cauzalității
- și deci nu ar mai fi sursa primară...
și de aceea ea este localizată ... dincolo de univers, pentru a nu încălca principiul cauzalității.
- și pentru că se află dincolo de univers, este numită transcendentală.
Astfel, cauza tuturor cauzelor aflându-se în afara universului,
se află în afara Principiului Cauzalități sau al Relativității,
și ca urmare are alte proprietăți, și anume proprietățile Absolutului nu ale Relativului:
Ea este
- propria sa Cauză,
- propriul ei sprijin
- independentă - situată în Propria-i Voință.
- eternă - schimbându-se după Propria-i Voință.
Principiul fundamental al acestui "obiect",
care este Transcendentalul (existența în afara universului)
este și faptul pentru care este imperceptibil pentru simțurile materiale,
și aparatele pentru creșterea puterii de percepție a simțurilor materiale
și prin urmare El poate fi perceput numai printr-un proces de revelare al spiritualului, transcendentalului
prin care sufletul, care este spiritual, este curățat de legătura cu simțurile materiale, platformă care este atinsă la nivelul cunoscut în Bhakti-Yoga ca Anartha Nivriti.
Spiritualitatea se ocupă de legătura sufletului cu "spiritualul"
fie în forma sa de
1. Energia Spirituală, - brahma
2. Suprasufletul - parama-atma sau
3. una dintre formele Domnului Transcendental - bhagavan
Fără existența Absolutului - Domnul Transcendental nu putem vorbi de o cauză a tuturor cauzelor.