Irineu - Papias nimic despre cele patru evanghelii -  anul 185

Timp de un secol si jumătate, nu există nici o menţionare a celor patru “Evanghelii” care sunt acceptate astăzi ca şi canonice.
Papi care trăiseră înainte de acea dată, şi care sunt consideraţi precursori ai ceea ce mai tărziu se va autointitula,
in mod megaloman, biserica catolică (universală) cum ar fi Petru si Clement I,
ar fi fixat „inalterabil” divinitatea si canonicitatea celor patru „Evanghelii” ... dacă ar fi existat acele „binecunoscute lucrări”.

Aparitia subită, la o anumită dată târzie, a unui document anterior necunoscut, ca în cazul celor patru evanghelii,
care apoi este atribuit unei date în trecut, cănd nu este nicăieri pomenit,
si astfel atribuit unui autor care a trăit cu mult înainte, este semnul sigur al fraudei.

De aceea Irineu care deși era din tabăra agnostică, afirmă că evanghelia cunoscută
până în a doua jumătate a secolului al doilea nu vorbea de nici o răstignire a lui Isus.
De aceea spune el în Cartea 2 Capitolul 22 din marea sa lucrare "Împotriva Ereziilor":
 
„Cei 30 de eoni nu sunt tipici prin faptul că Cristos a fost botezat pe când avea 30 de ani:
El nu a suferit în cea de-a 12-a lună după botezul său (aşa zisa crucificare) şi a avut peste 50 de ani când a murit.”

"Însă, că această vârstă care începe la 30 de ani cuprinde şi vârsta de 40 de ani, fiecare dintre noi vom admite asta.
Dar de la 40-50 de ani un om începe să fie bătrân.
Aceasta este vârsta pe care Domnul nostru o avea când era în plinătatea Sa ca Învăţător.
Acest lucru o spune Evanghelia (care se pare că era o cu totul alta decât e cunoscută astăzi)
şi toţi cei din vechime o mărturisescCei care au vorbit în Asia cu Ioan, Ucenicul
Domnului
, afirmă că Ioan le-a transmis lor această informaţie. Şi el însuşi a trăit printre ei până în vremea luiTraian."

De altfel și episcopul PAPIAS care este de asemenea considerat unul dintre "părinții creștini"
care a trăit în aceeași perioadă cu episcopul Irineu spune de asemenea că Isusul nu a fost răstignit.
 
Afirmțiile Părintelui Papias
se încadrează în ceea ce printre ortodocși ar fi considerate o „oarecare” eroare,
privind neîncrederea și în negarea răstignirii și învierii lui Isus Hristos - 
care pe atunci în mod evident nu aparținea credinței; căci el dă asigurări,
bazându-se pe autoritatea a ceea ce „discipolii Domnului spuneau în
vremurile de demult, „că Iisus Hristos a trăit până la bătrânețe;Părintele Papias
se încadrează în ceea ce prin ortodocși ar fi considerat o eroare „oarecare”,
în neîncrederea și în negarea răstignirii și învierii timpurii
a lui Isus Hristos - evident că nu atunci o credință; căci ne asigură,
pe autoritatea a ceea ce „discipolii Domnului spuneau în timp
vremurile de demult, „că Iisus Hristos a trăit pentru a fi un om bătrân;
 
 
vezi Papias, Bishop of Hieropolis.