Moise
Prima mențiune a Israelului
Evreii nu au părăsit niciodată Canaanul
Etapele construcției Scrierilor Evreiești
Arheologia și Eliberarea din sclavia egipteană
Ieșirea lui Avram din Mesopotamia
Slujitorul lui Avram o întâlnește pe Rebeca
Exodus-Deuteronom - date contradictorii I
Exodus-Deuteronom - date contradictorii II
Hiksoșii - în Delta Nilului - nu sunt evreii
Clădiri sub formă de potcoavă
Exod 1:8-10 - Înmulțirea evreilor în Egipt
Perete din chirpici - nu e dovadă
Dovezi timpurii ale originii post-mozaice a Pentateuhului: anacronisme 2
O ipoteză timpurie: textul lui Moise completat de scribii de mai târziu 1
O ipoteză timpurie: textul lui Moise completat de scriitorii de mai târziu 2
O altă încercare de ipoteză: surse pre- și post-Mosaice
Ipoteza celor două surse: "Yawhiste" și "Elohiste" 1
Ipoteza celor două surse: "Iehoviste" și "Elohiste" 2
Secolul al 19-lea - Moise respins ca autor al Pentateuhului
Narațiunile despre Moise în Sinai scrise secole mai târziu - Cronicele, Samuel, Regi
Sursa Deuteronomică - Wilhelm de Wette
Originile post-exil ale poveștilor despre Avraam, Iacob și Grădina Edenului
Sursa preoțească P - descoperiri suplimentare din sec. al 19-lea
Originea sursei preoțești după sursa deuteronomică - Wellhausen
Wellhausen și ipoteza documentară
De la ipoteza documentară la vechile tradiții elohiste și iehoviste - Gunkel
De la sursele E, I, D, P la sursele neglijate
De la datarea târzie la datarea către perioade mai târzii
Activitatea lui Martin Noth privind sursa Deuterenomica după Wellhausen
Moise folosit pentru a rescrie istoria
Ne-a mințit "Moise"?- 1 - Horeb sau Rephidim
Ne-a mințit "Moise"?-2 - ce s-a întâmplat cu Iethro
Ne-a mințit "Moise"? - 3 - cercetarea terenului
Ne-a mințit "Moise"? - 4 - ce s-a întâmplat cu Caleb