Raganuga bhakti - urmarea spiritului locuitorilor din Vrindavan
Lokapala Sabha-khayana 6-7
Lokapala Sabha-khayana Parva 6
Regele Yudhișthir pune întrebări despre sălile de întrunire celeste
"Vaisampayana spuse, „După ce Narad a terminat de vorbit, regale Yudhishthir l-a venerat în mod adecvat; și fiindu-i ordonat de acesta, monarhul a început să răspundă în mod succint întrebărilor rișiului.“
"Yudhishthir spuse, 'O sfântule, adevărurile Datoriei Prescrise și ale Moralității indicate unul după altul, sunt drepte și corespunzătoare. În ceea ce mă privește, eu respect cu strictețe acele Instrucțiuni, făcând tot ce-mi stă în putere în acest sens.
Într-adevăr, faptele făcute așa cum trebuie, de monarhii din vremurile de demult, fără îndoială, sunt privite ca dând rezultate bune, și fiind făcute din motive solide pentru a obține obiectele corespunzătoare. O maestre, noi vrem să mergem pe virtuoasa cale a acelor conducători, care, fie spus, își aveau mintea sub control."
"Vaisampayana contină, "Yudhishthir, fiul lui Pandu, posedând mare glorie, primind cu reverență cuvintele lui Narada și răspunzându-i rișiului astfel, reflectând pentru moment și observând că apăruse opurtunitatea dorită, s-a așezat lângă Narad, care era relaxat și capabil să călătorească în orice lume, după bunul plac și l-a întrebat în prezența regilor, 'Posedând viteza minții, tu călătorești în multe, diferite lumi, create în de la început de Brahmaa, privind totul.
Spune-mi, ai văzut vreo dată o astfel de sală de întrunire ca a mea sau superioară acesteia?' Narad zâmbi și spuse cu accente dulci, 'O copile, O rege, nu am văzut și nici nu am auzit despre o astfel de sală de întrunire în lumea oamenilor, care să fie construită din pietre prețioase, ca a ta. Totuși am să-ți descriu sălile Regelui celor plecați (care și-au părăsit corpul), ale lui Varuna (Zeul Mărilor) ..., ale lui Indra, Regele zeilor Sura și a Celui care-și are căminul în Kailaș (Kuvera – trezorierul zeilor Sura).
Îți voi descrie Sabha (sala) celestă a lui Brahmaa, care îndepărtează orice fel de neplăcere. Toate aceste săli de întrunire au o structură atât celestă cât și umană și prezintă orice tip de formă existentă în acest univers. Iar aceștia sunt mereu venerați de zei și Pitri (strămoși virtuoși care trăiesc pe planetele paradisiace ale strămoșilor), Sadhyas (zei inferiori zeilor Sura), de asceți ce oferă sacrificii, cu mințile sub controlul deplin, de Munii ce au atins liniștea interioară, angajați fără întrerupere în sacrificii Vedice în urma cărora se fac cadouri brahmanilor. Toate acestea ți le voi descrie, căci tu ai înclinarea de mă asculta cu atenție!'"
"Vaisampayana continuă, "Fiind astfel adresat de Narad, Yudhishthir, împreună cu frații săi și cei mai de seamă dintre brahmani și-au împreunat mâinile în fața pieptului iar monarhul l-a întrebat pe Narad,'Descrie-ne toate acele săli de întrunire. O Brahmane, cu ce materiale au fost făcute acele săli? Care este mărimea fiecăreia ...?
Cine-l însoțește pe Marele Domn în acea sală de întrunire? Cine-l însoțește pe Vasava, Domnul celor celești, pe Yama, fiul lui Vivaswana?
Cine-l însoțește pe Varuna și pe Kuvera în sălile lor respective de întrunire. ...
Într-adevăr curiozitatea noastră este mare. 'Fiind astfel adresat de fiii lui Pandu, Narad replică, 'O monarh, ascultă despre toate acele săli de întrunire celeste, unul după altul."
Regele Yudhișthir pune întrebări despre sălile de întrunire celeste
"Vaisampayana spuse, „După ce Narad a terminat de vorbit, regale Yudhishthir l-a venerat în mod adecvat; și fiindu-i ordonat de acesta, monarhul a început să răspundă în mod succint întrebărilor rișiului.“
"Yudhishthir spuse, 'O sfântule, adevărurile Datoriei Prescrise și ale Moralității indicate unul după altul, sunt drepte și corespunzătoare. În ceea ce mă privește, eu respect cu strictețe acele Instrucțiuni, făcând tot ce-mi stă în putere în acest sens.
Într-adevăr, faptele făcute așa cum trebuie, de monarhii din vremurile de demult, fără îndoială, sunt privite ca dând rezultate bune, și fiind făcute din motive solide pentru a obține obiectele corespunzătoare. O maestre, noi vrem să mergem pe virtuoasa cale a acelor conducători, care, fie spus, își aveau mintea sub control."
"Vaisampayana contină, "Yudhishthir, fiul lui Pandu, posedând mare glorie, primind cu reverență cuvintele lui Narada și răspunzându-i rișiului astfel, reflectând pentru moment și observând că apăruse opurtunitatea dorită, s-a așezat lângă Narad, care era relaxat și capabil să călătorească în orice lume, după bunul plac și l-a întrebat în prezența regilor, 'Posedând viteza minții, tu călătorești în multe, diferite lumi, create în de la început de Brahmaa, privind totul.
Spune-mi, ai văzut vreo dată o astfel de sală de întrunire ca a mea sau superioară acesteia?' Narad zâmbi și spuse cu accente dulci, 'O copile, O rege, nu am văzut și nici nu am auzit despre o astfel de sală de întrunire în lumea oamenilor, care să fie construită din pietre prețioase, ca a ta. Totuși am să-ți descriu sălile Regelui celor plecați (care și-au părăsit corpul), ale lui Varuna (Zeul Mărilor) ..., ale lui Indra, Regele zeilor Sura și a Celui care-și are căminul în Kailaș (Kuvera – trezorierul zeilor Sura).
Îți voi descrie Sabha (sala) celestă a lui Brahmaa, care îndepărtează orice fel de neplăcere. Toate aceste săli de întrunire au o structură atât celestă cât și umană și prezintă orice tip de formă existentă în acest univers. Iar aceștia sunt mereu venerați de zei și Pitri (strămoși virtuoși care trăiesc pe planetele paradisiace ale strămoșilor), Sadhyas (zei inferiori zeilor Sura), de asceți ce oferă sacrificii, cu mințile sub controlul deplin, de Munii ce au atins liniștea interioară, angajați fără întrerupere în sacrificii Vedice în urma cărora se fac cadouri brahmanilor. Toate acestea ți le voi descrie, căci tu ai înclinarea de mă asculta cu atenție!'"
"Vaisampayana continuă, "Fiind astfel adresat de Narad, Yudhishthir, împreună cu frații săi și cei mai de seamă dintre brahmani și-au împreunat mâinile în fața pieptului iar monarhul l-a întrebat pe Narad,'Descrie-ne toate acele săli de întrunire. O Brahmane, cu ce materiale au fost făcute acele săli? Care este mărimea fiecăreia ...?
Cine-l însoțește pe Marele Domn în acea sală de întrunire? Cine-l însoțește pe Vasava, Domnul celor celești, pe Yama, fiul lui Vivaswana?
Cine-l însoțește pe Varuna și pe Kuvera în sălile lor respective de întrunire. ...
Într-adevăr curiozitatea noastră este mare. 'Fiind astfel adresat de fiii lui Pandu, Narad replică, 'O monarh, ascultă despre toate acele săli de întrunire celeste, unul după altul."
Lokapala Sabha-khayana Parva 7
Sala celestă de întrunire a lui Indra (alias Zeus, Iehova, Thor ...)
"Narada spuse, „Sala celestă a lui Sakra (Indra) este plină de strălucire. El a obținut-o ca rezultat al propriilor sale fapte. Fiind strălucitoare asemenea soarelui, ea a fost construită chiar de Sakra (Indra). Capabilă de a se deplasa oriunde, după dorință, această sală de întrunire celestă are o lungime de 150 de yogeane, o lățime de 100 de yogeane și 5 yogeane în înălțime. Înlăturând slăbiciunea vârstei, supărarea, oboseala și frica, fiind auspicioasă și binecuvântând cu noroc, ea cuprinde camere și locuri de stat, este înfrumusețată de copaci celești, fiind o încântare dusă la extrem.
În camera de întrunire, așezându-se pe locuri excelente, tronează Domnul celeștilor cu soția sa Saci, dotată cu frumusețe și belșug. Luând o formă incapabil de a fi descrisă, cu o coroană pe cap și brățări strălucitoare pe partea de sus a brațelor, îmbrăcată cu o robă de un alb pur și împodobită cu rămurele de flori de diferite nuanțe, ea stă împodobită cu frumusețe, faimă și glorie altături de el.
Iar ilustra zeitate a celor 100 de sacrificii (pe care le-a făcut - Indra) este servită zilnic în acea adunare de către Maruți, ca un singur corp, fiecare ducând viața unui familist în sânul familiei sale. Iar Siddhya, rișii celști, Sadhya și toți zeii Sura având culori strălucitoare și fiind împodobiți cu ghirlande de aur, mereu îl venerează și îl servesc pe șeful celor nemuritori (din punctul de vededere al pământenilor) ...
De asemenea rișii celești, având mintea pură, fiind complet spălați de păcate,
strălucind asemenea focului, posedând energie,
necunoscând supărare, fiind lipsiți de orice fel de anxietate
și toți executând sacrificiul Soma,
de asemenea îl venerează pe Indra.
Munii Parasara, Parvata, Savarni, Galava, Sankha, Gaursira, Durvasa, Krodhana, Swena, Dhirghatama, Pavitrapani, Savarni, Yaghiavalkya, Bhaluki, Udyalak, Swetaketu, Tandya, Bhandayani, Havishmat, Garishta, Harisceandra, Hridya, Udarshandilya, Parasarya, Krishivala, Vataskandha, Vișakha, Vidhatas, Kala, Karaladanta, Tastri, Vishwakarman, Tumuru, și alți rișii, unii născuți din femei, alții trăind doar cu aer iar alții trăind doar cu foc, toți îl venerau pe Indra, cel ce poartă fulgerul și este Domnul lumilor.
Iar Sahadev, Sunitha și Valmiki, de mare merite ascetice, precum și Samika ce rostește doar adevărul, și Pracetas care mereu își îndeplinesc promisiunile, și Medhatithi, Vamadeva, Pulastya, Pulaha, Kratu, Marut, Marici, Sthanu de mare merite ascetice, și Kakshivat, Gautama, Tarkhya, Vaishwanara, Kala-kavrikhiya, Asravya, Hiranmaya, Samvartta, Dehavya, Vișwaksena de mare energie și Kanwa, Katyayana, Gargya și Kaushika sunt cu toții prezenți acolo, alături de zeitățile apelor celeste și ale plantelor, ale încrederii și inteligenței; și Zeița Învățăturii (Saraswati), a Bogăției, Datoriei Prescrise (Dharma), a Plăcerii și Luminii.
O fiu al lui Pandu, acolo se află de asemenea și Zeii norilor încărcați de ploaie, ai vânturilor, ai tututror forțelor ce răsună în ceruri; a răsăritului, ai celor 27 de focuri ce poartă ghiul (untul pur) sacrificial, Agni și Soma, al Focului lui Indra și Mitra, Savitri, Aryaman, Bhaga, Viswa, Sadhyai, gurul (Vrihaspati), Sukra (gurul zeilor Asura), Vishwavasu, Citrasena, Sumanas, Taruna; Zeii Sacrificiilor, Zeii darurilor către brahmani, zeii planetelor și ai stelelor, zeii mantrelor ce sunt rostite în sacrificii.
Acolo, o rege, multe Apsara (dansatoare celeste) și Gandharvi (cântăreți celești) îl mulțumesc pe Domnul Celeștilor, cunoscut ca Sata-kratu (Cel al 100 de sacrificii), Cel ce i-a ucis pe Bala și Vritra, prin varietăți de dansuri și cântece vocale și instrumentale și prin practicarea diferitelor ritualuri auspicioase și prezentarea diferilor talente.
În afară de aceștia, mulți alți brahmani și rișii regali și celști, toți strălucitori ca focul, împodobiți cu coronițe și ornamente florale, vin și pleacă frecvent din acea adunare, călătorind în diferite tipuri de care celeste iar Vrihaspati și Șukra sunt prezenți acolo în toate ocaziile. Aceștia și mulți alți asceți iluștri ai jurămintelor rigide și Bhrigu și Cei 7 Rishi, care sunt egali lui Brahmaa însuși, vin și pleacă din acea Locație a Întrunirii, călătorind în care la fel de frumoase ca cel al lui Soma, ei înșiși fiind la fel de strălucitori ca Soma. Aceasta este Casa celestă de întrunire, numită Pușkar-malini, a lui Indra ... pe care am văzut-o. Ascultă acum relaterea despre Casa de Întrunire a lui Yama (Zeul ce-i judecă pe cei ce-și părăsesc corpul)."
Sala celestă de întrunire a lui Indra (alias Zeus, Iehova, Thor ...)
"Narada spuse, „Sala celestă a lui Sakra (Indra) este plină de strălucire. El a obținut-o ca rezultat al propriilor sale fapte. Fiind strălucitoare asemenea soarelui, ea a fost construită chiar de Sakra (Indra). Capabilă de a se deplasa oriunde, după dorință, această sală de întrunire celestă are o lungime de 150 de yogeane, o lățime de 100 de yogeane și 5 yogeane în înălțime. Înlăturând slăbiciunea vârstei, supărarea, oboseala și frica, fiind auspicioasă și binecuvântând cu noroc, ea cuprinde camere și locuri de stat, este înfrumusețată de copaci celești, fiind o încântare dusă la extrem.
În camera de întrunire, așezându-se pe locuri excelente, tronează Domnul celeștilor cu soția sa Saci, dotată cu frumusețe și belșug. Luând o formă incapabil de a fi descrisă, cu o coroană pe cap și brățări strălucitoare pe partea de sus a brațelor, îmbrăcată cu o robă de un alb pur și împodobită cu rămurele de flori de diferite nuanțe, ea stă împodobită cu frumusețe, faimă și glorie altături de el.
Iar ilustra zeitate a celor 100 de sacrificii (pe care le-a făcut - Indra) este servită zilnic în acea adunare de către Maruți, ca un singur corp, fiecare ducând viața unui familist în sânul familiei sale. Iar Siddhya, rișii celști, Sadhya și toți zeii Sura având culori strălucitoare și fiind împodobiți cu ghirlande de aur, mereu îl venerează și îl servesc pe șeful celor nemuritori (din punctul de vededere al pământenilor) ...
De asemenea rișii celești, având mintea pură, fiind complet spălați de păcate,
strălucind asemenea focului, posedând energie,
necunoscând supărare, fiind lipsiți de orice fel de anxietate
și toți executând sacrificiul Soma,
de asemenea îl venerează pe Indra.
Munii Parasara, Parvata, Savarni, Galava, Sankha, Gaursira, Durvasa, Krodhana, Swena, Dhirghatama, Pavitrapani, Savarni, Yaghiavalkya, Bhaluki, Udyalak, Swetaketu, Tandya, Bhandayani, Havishmat, Garishta, Harisceandra, Hridya, Udarshandilya, Parasarya, Krishivala, Vataskandha, Vișakha, Vidhatas, Kala, Karaladanta, Tastri, Vishwakarman, Tumuru, și alți rișii, unii născuți din femei, alții trăind doar cu aer iar alții trăind doar cu foc, toți îl venerau pe Indra, cel ce poartă fulgerul și este Domnul lumilor.
Iar Sahadev, Sunitha și Valmiki, de mare merite ascetice, precum și Samika ce rostește doar adevărul, și Pracetas care mereu își îndeplinesc promisiunile, și Medhatithi, Vamadeva, Pulastya, Pulaha, Kratu, Marut, Marici, Sthanu de mare merite ascetice, și Kakshivat, Gautama, Tarkhya, Vaishwanara, Kala-kavrikhiya, Asravya, Hiranmaya, Samvartta, Dehavya, Vișwaksena de mare energie și Kanwa, Katyayana, Gargya și Kaushika sunt cu toții prezenți acolo, alături de zeitățile apelor celeste și ale plantelor, ale încrederii și inteligenței; și Zeița Învățăturii (Saraswati), a Bogăției, Datoriei Prescrise (Dharma), a Plăcerii și Luminii.
O fiu al lui Pandu, acolo se află de asemenea și Zeii norilor încărcați de ploaie, ai vânturilor, ai tututror forțelor ce răsună în ceruri; a răsăritului, ai celor 27 de focuri ce poartă ghiul (untul pur) sacrificial, Agni și Soma, al Focului lui Indra și Mitra, Savitri, Aryaman, Bhaga, Viswa, Sadhyai, gurul (Vrihaspati), Sukra (gurul zeilor Asura), Vishwavasu, Citrasena, Sumanas, Taruna; Zeii Sacrificiilor, Zeii darurilor către brahmani, zeii planetelor și ai stelelor, zeii mantrelor ce sunt rostite în sacrificii.
Acolo, o rege, multe Apsara (dansatoare celeste) și Gandharvi (cântăreți celești) îl mulțumesc pe Domnul Celeștilor, cunoscut ca Sata-kratu (Cel al 100 de sacrificii), Cel ce i-a ucis pe Bala și Vritra, prin varietăți de dansuri și cântece vocale și instrumentale și prin practicarea diferitelor ritualuri auspicioase și prezentarea diferilor talente.
În afară de aceștia, mulți alți brahmani și rișii regali și celști, toți strălucitori ca focul, împodobiți cu coronițe și ornamente florale, vin și pleacă frecvent din acea adunare, călătorind în diferite tipuri de care celeste iar Vrihaspati și Șukra sunt prezenți acolo în toate ocaziile. Aceștia și mulți alți asceți iluștri ai jurămintelor rigide și Bhrigu și Cei 7 Rishi, care sunt egali lui Brahmaa însuși, vin și pleacă din acea Locație a Întrunirii, călătorind în care la fel de frumoase ca cel al lui Soma, ei înșiși fiind la fel de strălucitori ca Soma. Aceasta este Casa celestă de întrunire, numită Pușkar-malini, a lui Indra ... pe care am văzut-o. Ascultă acum relaterea despre Casa de Întrunire a lui Yama (Zeul ce-i judecă pe cei ce-și părăsesc corpul)."